Articol guest by Ovidiu Drobotă
Ca regulă generală, la demontarea unei piese sau a unui agregat se vor desface mai întâi şuruburile (piuliţele) cele mai greu accesibile şi se va termina cu cele mai uşor de desfăcut. La montaj se va proceda invers, începând a prinde pe cele mai accesibile şi strângând definitiv piuliţele numa după ce toate au fost prinse provizoriu. Pe şosele, maşinile oprite chiar pe extrema dreaptă riscă să fie lovite de cei ce nu au experienţă în perceperea din timp a realitaţilor. De aceea se recomandă:
• Ziua în staţionare, lăsaţi deschisă larg o uşă din dreapta (procedeu interzis în localităi);
• Noaptea este util să avem lipite pe colţurile din spate şi din faţă ale caroseriei 4 pătrate din panglică reflectorizantă.
La opririle de scurtă durată, mai ales pe şosele, lăsaţi o distanţă mare faţă de cel din faţă, angajaţi în viteza I şi priviţi imediat în oglinda retrovizoare. De ce? Pentru că uneori se întâmplă să fim în pericol de a fi loviţi de o maşină venind din spate; văzând-o la timp, vom ambreia brusc şi vom putea evita telescoparea. Sfatul este valabil mai ales pe timp de ceaţă.
Nu ambalaţi motorul înainte de a-l opri, deoarece consumaţi benzină în mod inutil, diluaţi uleiul, spălaţi cilindrii şi măriţi uzura lor prin coroziune la pornirea următoare. Obiceiul acesta era foarte răspândit acum 50-60 de ani, când alimentarea carburatorului nu se făcea cu pompă de benzină ci cu un aparat voluminos, numit „vacuum”, care folosea depresiunea din galeria de admisie. Statisticile arată că 60- 70% din accidentele pe drumurile ude, sunt produse de automobile care au pneurile cu banda de rulare complet uzată. Mai multe sfaturi educaţionale pentru domeniul AUTO, educaţie rutieră şi conducerea la volan, găsiţi pe site-ul de teste auto. Informaţiile oferite sunt dispuse fără înregistrarea unui cont sau fără solicitarea unei plăţi.
Speak Your Mind