Am urmarit evenimentul vietii de la ora 24. Evident toate investitiile promise au fost in zadar. Picau serverele ca mustele de pe pereti.
Doar doua din mesajele intalnite azi noapte. F64, Domo si evomag. De emag nu are rost sa vorbesc, la 6,40 inca nu au dat drumul campaniei, iar in clipa in care au pornit, norocosii (care or fi aia?!?) au epuizat toate stocurile mai interesante in mai putin de 5 minute. Tot emag se laudau ca au destule produse pe stoc si ca, in comparatie cu anii trecuti au investit sute de mii de euro in echipamente. CANCI. Pe bune? Sincer sa fiu nu s-a vazut.
De Altex si Media Galaxy nu are rost sa vorbesc. La ora 10 inca nu aveau nimica pe online. E explicabil intr-un fel, au lantul de magazine si au tot interesul sa scape de produsele care stateau pe rafturi de ani de zile. Daca la aniversarea celor 20 de ani de cand exista, Altex a oferit, „mega reduceri” de 20% sub forma de voucher (!atentie deci nu au redus produsul ce au dat 20% din pretul pe care l-au ridicat in prealabil sub forma unui voucher pe care il puteai folosi doar incepand cu data de 16, obligandu-te in felul acesta sa revi si sa mai cumprei ceva), acum anumite produse au fost retrase, reducerile s-au limitat la un maxim de 40 %. Ce e drept ca singurul produs, care dupa parerea mea merita luat era un DSLR-u Nikon D5100, redus de la 2999,90 la 1799.90 (cu obiectiv si TVA inclus). In rest pauza.
Domo in schimb a aplicat o alta tactica, desi a pornit cu „o zi mai repede” anumite preduse prezentau reduceri insa altele aveau reducerea sub forma de voucher.
Facand o mica comparatie intre „mega ofertele” din vinerea neagra, din online-ul romanesc dar si din magazine si amazon.co.uk, am ajuns la concluzia, ca, amazonul vinde la preturi asemanatoare mai mereu, ba chiar mai mici in unele cazuri. Exemplul concret, un HDD de 500Gb la Altex era la 350 roni, pe cand unul la acelas pret (ma rog poate cu doua, trei zeci de lei mai mult) pe amazon gaseam unul de 2 tb. Trageti voi concluziile, ca sa nu mai pun faptul ca, sit-ul celor de la amazon nu crapa in momentul finalizarii comenzii.
Am apucat sa comand si eu ceva.
Da … apucasem dupa lupte seculare sa arunc si eu ceva in cosuletul meu. O tableta grafica (nu daia cu Android sau cu iOS, ci daia cu care poti desena chesti mai mult sau mai putin frumoase) la 265 lei pe F64. Evident ca nu am reusit finalizarea comenzi. La care ma trezesc cu un mail, de la un nene de la ei, care ma linistea ca, au produse destule in stoc si voi putea comanda chiar si la dimineata cand sit-ul isi va reveni. Ghici ce? La ora 4 cand am incercat sa finalizez comanda nu mai era pe stoc.
Vinerea neagra poate fi oricand.
Da, romanul o musca mereu. Nu conteaza de zi, sau de produs. El cumpara ca un disperat oricand si oricat, atata timp cat ii spui ca e Promotie, e Super oferta sau are Discount. El nu verifica si nu se informeaza din timp. Asa ca, ce mai conteaza daca aceea reducere e dintr-un pret ridicat. Important e ca il iau „redus”.
Un lucru e cert. Desi avem senzatia ca am facut o afacere colosala, calcandu-ne unii pe alti pentru o reducere de 20, 30 sau de ce nu de 90% (deci nu pe bune? 90%??) realitatea e ca, tot reselleri au avut de castigat. Chiar legea ii inpiedica sa vanda in pierdere, atunci vine intrebarea fireasca, daca ei fac o reducere de pana la 90% (hai sa nu exageram desi au existat si asemenea discount-uri si sa spune unul de bun simt cum ar fi 50%) atunci ei cat au profit in zilele cand nu fac reduceri? 100% ? dublu? triplu?
E bine ca preluam si noi.
E bine ca preluam obiceiurile altora, insa nu le preluam cum ar trebui. Le romanizam astfel ca, desi ideea de baza era sa se scape de produsele care nu mai sunt de sezon, aplicandu-le niste reducerei reale, noi reusim cu brio sa aplicam reduceri la niste jafuri care au stat pe rafturi de ani de zile si care in prealabil le-au mai si marit pretul. Nu exclud faptul ca or fi si produse la care se aplica si discount-uri reale, insa sincer eu nu am vazut iPhon 4 redus la jumate sau un iPad 4 (?!? nu sunt in tema la cat au ajuns asa ca daca am gresit sorry ati prins ideea). Presupunand ca ele ar exista totusi pe undeva, sunt convins ca nenea sau tanti angajata pune mana pe ele inaintea clientilor (au mai fost cazuri la Laptop-urile mult laudate).
Ca o concluzie… cum a inceput vinerea vietii asa si se va termina. Oferte vor mai fi, ele se vor numi altfel, iar natia asta de bucatari, zidari, sau de ce nu de grafic designeri (nu pot trage alte concluzii mai ales cand vad la televizor bataie pe oale, tigai, rotopercutoare si tablete grafice) se vor buluci la orice magazin care va anunta in gura mare ca avem oferte senzational.
Mie unul mi se pare o prostie… cele mai multe produse care au fost la reduceri au fost produse care normal nu se prea vand… iar acum le-au redus sa isi termine stocul la ele, produsele care erau mai noi si bune… ori erau reduse foarte putin ori nu erau deloc in lista.
Ai foarte mare dreptate ! Am crezut ca sunt singurul care simte cat de mintiti suntem cu toata campania asta de Black Friday si ce reduceri si tertipuri comerciale inghitim ! Suntem constienti de ele si totusi le acceptam. Pacat !