Cartofu’

Unii stiu, alti nu, de ceva timp sunt plecat de pe plaiurile mioritice. Cum si aici am prostul obiceiul sa mai mananc din cand in cand, inevitabil sunt nevoit sa merg la cumparaturi (vanatul e si aici considerat drept braconaj daca nu e cu acordul autoritatilor). Kaufland, e numele hypermarket-ului pe care si in Romanica noastra i-l preferam, ca loc de procurarea diverselor produse. Asa se intampla si aici. Am cumparat un sac de cartofi de 2,5 kg. Ajungand la casa de marcat, duduia incepu sa imi turuie ceva in limba ei. Evident ca nu am inteles nimic din ce a spus, insa a inceput sa miroase insistent sacul de cartofi, de unde am dedus ca e o problema cu ei. Dupa ce am platit produsele, din tot turuitul ei, am inteles unicul cuvant care semana cu cel din romana, Info, de unde am dedus ca ar trebui sa ma prezint cu saculetul putzicios la duduia de la informatii. Luand sacul in mana am descoperit si motivul pentru care duduia ii mirosea atat de insistent. Unul era stricat! Ca un bun cetatean, am respectat indicatiile caseritei si m-am prezentat instant la informatii, inmanandu-i domnisoarei de acolo sacul. Aceasta fara sa comenteze l-a luat si a chemat o alta duduie, care s-a prezentat instant cu doi saci, dandu-mi ocazia sa-l aleg pe cel castigator. Am luat sacul si am plecat satisfacut (si data asta) din magazin.

Imi aduc aminte un caz asemanator, ce mi s-a intamplat in tara; am fost la piata sa cumpar un sac de cartofi, vazand ca cel ales de vanzator prezenta anumite probleme, l-am rugat sa mi-l schimbe si sa imi gaseasca unul cu mai putini catofi stricati. Raspunsul acestuia nu a intarziat sa vina: ” Daca nu iti convine meri si ia da la altu, pai ce-i aici….. ?” Evident ca am fost usor iritat la reactia vanzatorului adica, tot el sa imi spuna ce sa iau de banii mei? Constat din ce in ce mai des deosebirile intre marketingul din afara si cel din Romania. Am preluat tot ce ne-a convenit de la straini, iar lucrurile care ar fi trebuit preluate cu  adevarat le-am ignorat. Aici ma refer la schimbul produsului fara comentarii de catre comerciant indiferent de motiv, respectarea zilelor libere (aici duminica nu se lucreaza, exceptie facand evident anumite domenii, la fel si de sarbatori. In tara indiferent ca e Craciunul sau Revelionul, toate hypermarketurile sunt deschise, pe principiul, daca bolovanul de client nu a avut timp tot anul sa isi cumpere cadoul dorit, poate de Craciun la ora 22 va veni sa isi cumpere).

Ma intreb cand vom intra si noi in normalitate? Poate niciodata?

aparate foto digitale

Speak Your Mind

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.